Dansk Panser

FAQ   Søg   Tilmeldte brugere   Grupper   Tilmeld 
 Profil   Login for at vise private beskeder   Login 

Skriftlige instruktioner til gevær m/95

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dansk Panser Forum Indeks -> Diverse militær
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
guddi

Indmeldt: 09. aug 2009

IndlægSkrevet: Fre feb 05, 2010 8:31 pm    Emne: Skriftlige instruktioner til gevær m/95 Besvar, med citat

Hej!

Jeg er lige startet på min værnepligt. En stor del af den består i at lære betjeningen af gevær m/95. Den daglige undervisning foregår ved praktiske fordrag, hvori vi lærer ved at blive vist, og så at gøre det. Den såkaldte "gør dét" metode.

Men jeg må indrømme, at jeg synes, det er lidt svært at huske den korrekte betjening, når man får så - relativt - lidt våbentid, da jeg lærer bedst ved repetation. Jeg ville tage noter, men det er jo lidt svært, når man står med en riffel i hånden.

Anyways til pointen - jeg vil gerne blive bedre til, at betjene og vedligeholde mit våben. Jeg tror, at jeg ville blive bedre, hvis der var et sted, hvor man kunne læse grebene og den korrekte fremgangsmåde. Jeg har dog ikke selv kunne finde et sådanne sted på internettet.

Jeg håbede på, at der var nogen herinde som kendte et sted på nettet, hvor jeg kunne læse op på det og terpe det.

mvh Gudmund Jepsen
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gunner - lmg

Indmeldt: 03. maj 2008

IndlægSkrevet: Fre feb 05, 2010 8:42 pm    Emne: Besvar, med citat

så vildt jeg husker det, så er det ikk noget som ligger på nettet men du kan henvende dig til din fører om du kan få mere tid til at lære din gun at kende.
DanskPanser
Site Admin

Indmeldt: 13. jan 2007
Geografisk sted: Aalborg, Denmark

IndlægSkrevet: Fre feb 05, 2010 10:54 pm    Emne: Besvar, med citat

Henvend dig til din GF. Måske det er muligt for ham at skaffe dig en manual eller reglement for M/95.

www.danskpanser.dk
"We march in our might to complete victory" - General Patton 1944
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dansk Panser Forum Indeks -> Diverse militær Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum